Pages

Monday, April 12, 2010

Menikahi Diri Sendiri


Menikahi Diri Sendiri? Pelik sunggun tajuk kali ini.. Tapi itulah realitinya dan kejadian ini benar² terjadi. Seorang laki-laki di China menikahi dirinya sendiri dengan alasan untuk mengekspresikan kekecewaan atas kenyataan hidupnya.

Liu Ye, 39 tahun asal Zhuhai City menikah dengan
replika dirinya yang terbuat dari styrofoam yang siap-siap di solek dan mengenakan pakaian pengantin wanita.

“Banyak alasan mengapa saya melakukan itu, tapi alasan yang terutama adalah untuk menunjukkan kekecewaan saya atas kenyataan hidup. Ujarnya.

“Pernikahan ini membuat saya merasa menjadi lebih hidup. Karena definisi dari pernikahan ini berbeza dengan orang lain pada umumnya” tambahnya.

Upacara pernikahannya sendiri dilakukan dengan menggunakan adat tradisional China, yang dihadiri lebih dari 100 tamu.

Aku nak nasihatkan korang walaupun kecewa tahap dewa sekalipun jangan buat perkara² bodoh yang boleh memudaratkan diri sendiri. Setiap yang terjadi atas diri korang tu adalah ujian dari tuhan walau apa bangsa mahupun agama sekalipun. Ingat bahawa tuhan tidak akan menguji kamu seandainya kamu tidak kuat untuk menghadapinya..

**Kekadang aku tak faham dengan dunia sekarang nie.. haih.. macam² hal

20 comments:

Rinda said...

waduh ada2 saja ya ^_^

yott said...

kat sana mmg perkara2 mcm ini biasa jer dikalngan masyarakat..

mimi said...

tanda-tanda dunia dah semakin tua dh semakin hampir.....

M!Er4N said...

jom rmai2 join contest hebat..hadiah lappy acer d tawarkan n rm 20 stp refferal

http://www.mieran87.co.cc/2010/04/jom-rebut-acer-aspire-one-at.html

rie said...

adoii..watpe kwin dgn styrofoam ntah
bek kwin ngan kucing peliharaan ke
ade gak perasaan..huhu

omey said...

baik xyah kwen trus...xde pekdahnya pon,
bgga sgt la konon dpt wt cmtu agknya huhu

Chaon Cornerz said...

dunia2.. macam2 hal sekarang nie.. heh..

Sun's said...

Sangat disayangkan mereka yang tak punya semangat tuk hadapi kenyataan hidup ni,,,,
Sesungguhnya hidup ini begitu indah,,,

Hot Mama said...

huhuhu humanghaih...ada gak org cenggini

✿bieyra dhamira✿ said...

eh..apa ke pelik namanyee ni..
nikah ngn diri sendiri..
2 la..xpaham pe tu nikah..huhu...
pastu..nk nikah gak..hehe..
ada yg dulu..nikah ngn ular..
dunia2..apa nk jd ni..

rizal jabai said...

kawen diri..mmg free la..adehhhh

qellissa said...

manusia ni mcm2 ragam, tu salah satu ragam manusia..=)

Kapten Teknologi said...

jahh ada2 aja ni orang. hehe

Ery Farieha said...

agak2 la kecewa pun.
huh. apela manusia skrg.
xde akal ke huh?
huhuhuhu~

ramlah ram said...

huahahaha cam hape je lagi. pelik2 betol org zaman sekarang

Nada Duniaku said...

kasian...aneh ne orang

AraPut @ Arafat said...

hahaha...;lawak nyer...
apela nk jadi je kn skung nie..

aenareal said...

pelik2..ish3

zairie said...

hmm... camne lah die nak bg nafkah kat istri die kan.. hehe

fLuFF FArAH said...

ni jenis yang syok sendirik nih.. hoho

Related Posts with Thumbnails