Pages

Friday, August 5, 2011

Disimbah asid sebelum tarawih

Disimbah asid sebelum Tarawih

Ganazzz giloss... orang nak pergi terawih berniat baik pun kena simbah asid.. Hasrat seorang abang yang hendak pergi ke mesjid berhampiran untuk menunaikan terawih terpaksa berterawih di hospital lah nampaknya..tak percaya tgk gambar nie...



Aku baca dari kosmo menda nie.. ni keratan akhbar penuh tu...

KOTA BHARU – “Ketika itu saya sedang membelek senaskhah akhbar di kedai runcit sebelum tiba-tiba bahagian kanan muka dan belakang badan saya terasa panas.”

Demikian cerita Faizal Halim Rustam, 37, yang mengalami cedera parah selepas disimbah sejenis cecair dipercayai asid dalam kejadian di hadapan sebuah kedai runcit di Taman Uda Murni, Pengkalan Chepa, dekat sini malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira pukul 8.30 malam itu, mangsa dalam perjalanan ke sebuah masjid untuk menunaikan solat tarawih sebelum singgah di kedai runcit tersebut untuk membeli minuman.

Menurutnya, selepas membeli minuman, dia membelek-belek senaskhah akhbar seketika sebelum tiba-tiba muka dan badannya terasa panas dan pedih seolah-olah terbakar.

“Muka dan badan saya terasa seperti terbakar dan saya terus berlari ke sebuah klinik yang terletak kira-kira 30 meter dari kedai runcit tersebut untuk mendapatkan rawatan.

“Sebaik sampai ke klinik tersebut, kakitangannya kemudian menyapukan krim ke seluruh anggota badan serta muka saya.

“Memandangkan kecederaan dianggap serius, saya kemudian dihantar ke Kota Bharu Medical Centre (KBMC),” katanya ketika ditemui semalam.

Tambahnya, berikutan kecederaan pada bahagian mata yang agak serius setelah diperiksa oleh doktor di KBMC, beliau kemudian dirujuk ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) untuk mendapat rawatan lanjut.

Ketika ditanya mengenai punca kejadian tersebut, Faizal berkata, ia mungkin disebabkan oleh dengki namun, beliau enggan mengulas lanjut.

“Saya tidak nampak dan tidak tahu siapa yang melakukan perbuatan itu.

“Saya harap pihak polis dapat menjalankan siasatan dan menangkap suspek yang melakukan perbuatan ini kerana ketika kejadian, saya pasti terdapat beberapa orang lain yang menyaksikannya di kedai tersebut,” ujarnya.

Berikutan kejadian itu, satu laporan telah dibuat di Balai Polis Kota Bharu semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman ketika dihubungi mengesahkan ada menerima laporan berhubung kejadian itu.

“Sesiapa yang menyaksikan kejadian tersebut diharap tampil untuk membantu siasatan,” katanya.


p/s kan kita 1malaysia napa nak gadoh... lorrRRrrr

10 comments:

SyuE said...

bahaya sungguh la skrg ni. nampaknya kena lebih hati2.

Michada said...

skrg ni nk kuar sorg2 pon takut..adoi..

blogermanz said...

Syue & Michada jangan kuar sorg² lebih² lago awek.. bahaye owh...

Etong said...

kesiannya..

bella luna said...

ok,manusia skrg amat kejam,.seske hati je baling2 asid,..=.='

kisah gadis stay up late said...

mcm2 dh berlaku skrang..aihh..bahaya2
T.T

Fiqah Yassin said...

astagfiruallahalazim,... T___T bahaya ni :/ ari tu ade kes simbah asid kat prmpuan, lelaki pun kena T___T

blogermanz said...

kes simbah asid nie dah tak kira mangsa Fiqah Yassin.. harap korang semua hati² eh..

Alisya said...

malang tak berbau...kesian, kena masa nak pergi solat terawih pulak tu..

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi wwwasianbet77com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/

Related Posts with Thumbnails