Pages

Friday, August 5, 2011

Kajian Membuktikan Hanya Orang Bodoh Sahaja Gunakan Internet Explorer (IE)

Kajian Membuktikan Hanya Orang Bodoh Sahaja Gunakan Internet Explorer (IE)

Hurm... Betul ke kajian nie?? aku pun tak berapa pasti lah...Cuma aku baca keratan akhbar nie yang mengatakannya... Korang percaya tak menda nie?? Susah nak cakap kan....Tapi kajian nie dilakukan oleh firma perunding Kanada, AptiQuant yang menguji 101,326 orang berusia 16 tahun dan ke atas dari pelbagai negara termasuk AS, Kanada, Britain, Australia serta New Zealand dimana mereka mendapati para pengguna perisian Internet Explorer (IE) adalah bodoh kerana
mereka memiliki purata tahap kecerdasan intelektual (IQ) cuma 80,.. Tp kira ok lah tu,(minima untuk dapat gred A) hehe..

 Kajian tersebut dilakukan oleh firma perunding Kanada, AptiQuant yang menguji 101,326 orang berusia 16 tahun dan ke atas dari pelbagai negara termasuk AS, Kanada, Britain, Australia serta New Zealand.Mereka diminta mengambil ujian IQ manakala sistem operasi dan lokasi komputer mereka direkodkan menerusi alamat protokol Internet (IP).

Menurut skala IQ, kepintaran manusia normal ialah 100 manakala angka 80 dan ke bawah menunjukkan seseorang itu mengalami terencat akal.Kajian sama mendapati pengguna sistem operasi Firefox atau Google Chrome memiliki IQ melepasi tahap normal iaitu sekitar 110.Pengguna sistem operasi Opera atau Camino dikategorikan sebagai paling bijak dengan tahap IQ sekitar 120.



Kajian tersebut merumuskan bahawa Internet Explorer (IE) masih popular dalam kalangan jutaan pengguna kerana ia mudah dan seseorang itu tidak memerlukan IQ yang tinggi untuk menggunankannya..
 
p/s pas nie paksa lah bertukar dari google chrome ke opera... tp dlm hp guna opera mini tu masuk category apa ek?? 

4 comments:

bella luna said...

panas je bace tajuk entry,haha,..

emy'n said...

guna google chrome :) huhu

Ra said...

Hihihi,opera mini tu sama lah dengan opera kot :P

Bicara Bisu said...

assalam..gogle d hti jgk la...huuhuu

Related Posts with Thumbnails