Pages

Friday, April 2, 2010

Ikan Tampar Wanita

Ikan Tampar Wanita!?
Wew..Adakah ini satu pengajaran kepada manusia bahawa ikan juga mempunyai perasaan atau hanya secara kebetulan sahaja.. Tapi yang pastinya, Kejadian ini benar² berlaku di chicago dimana Seekor ikan kap Asia 'menampar' seorang wanita Amerika Syarikat (AS), Jodi Barnes semasa ia melompat dari Sungai Illinois, lapor sebuah akhbar di chicago..Kejadian berlaku ketika mangsa mengikut satu program sukan memanah ikan kap dari
sebuah bot laju kerana spesies liar itu gemar melompat jika mendapati ada bot yang bergerak melintasi sungai tersebut.Semasa Jodi bersedia untuk memanah ikan kap, seekor ikan kap tiba-tiba melompat dan terus melibas tepat ke mukanya.Seorang lelaki kemudian bergegas membantu wanita itu yang mengalami sedikit luka pada wajahnya akibat di 'tampar' ikan berkenaan... Sudah pasti,luka pada wajah wanita tersebut akan meninggalkan parut yang dikenang oleh wanita itu sampai bila-bila.. Antara pengajaran yang kita boleh ambil daripada kejadian ini ialah Kehidupan tolong menolong adalah sesuatu perkara yang wajib kita lakukan terhadap seseorang yang memerlukan bantuan.. Sedangkan Ikan Kap juga mempunya perasaan untuk membantu rakan satu spisisnya daripada maut inikan pula manusia.. Sesungguhnya,Allah menjadikan manusia sebagai makhluk yang paling sempurna sekali di muka bumi ini.. Serba sempurna dari segi lahiriah serta zahiriah.. Gunakanlah kelebihan itu ke jalan yang diredahi Allah..

p/s Aku pun bukan nya baik sangat.. tapi apa salahnya berpesan-pesan kepada kengkawan semua.. memperingatkan kepada yang lupa.. Bukan part mcm ini yg aku nak korang belajar lupa.. hehe.. ada part atau bab yang terbatas untuk belajar lupa.. Kalau aku salah tolong betulkan ye..


Seperti biasa,
Sungguh manis Buah Oern,
Bagi lah sikit komen.. hehe..
wassalam

9 comments:

sophie said...

pergh..garang ea ikan2 sekarang..nelayan kene ati2 nie..

qellissa said...

ikan pon ade perasaan gak ...sape suh panah ikan tu..kan dah kena muahahaha

tricksrex said...

wow ikan ni dah xthn tu..yela name pon org g bengkel nak panah die...amek ko manusia haha

si hitam maness said...

kalo aku jadi ikan tu pun aku nak lempang jugak.bahaha

Usop said...

setiap kejadian tu pasti ada hikmahnya

MiSs TOrA said...

huh..tkot la nk mancing pasni ;-)

CikMelur said...

first time dengar teknik memanah ikan.

heh. bukan kaki pancing pun :P

cyberboy said...

kahkahkah padan muke...panah ikn lagi..nasib baik tak bergusti ngan ikan..

s h i d a t said...

seb bek ikan takde tangan ke kaki ke

Related Posts with Thumbnails