Pages

Monday, March 29, 2010

Lelaki VS Perempuan (Alasan Untuk Berbohong)

Wow.. topik yang agak sukar bagi saya untuk menulisnya.. Sememangnya berbohong adalah salah
satu perbuatan yang tidak baik untuk diamalkan dan kalau boleh janganlah amalkan sekali-kali yeerr...
Persoalannya disini Apakah Alasan Untuk Lelaki Dan Wanita Berbohong?Macam² jawapan yang korang boleh dapat bila tanya dengan Pakcik Google  Alasan Lelaki Dan Perempuan Berbohong..Huh!!Memang susah nak huraikan.. Namun bila saya berusaha cari jawapannya dalam Google,saya mendapat beberapa penjelasan mengapa Perempuan mahupun lelaki berbohong dan masing² mempunyai hujah yang agak munasabah..Korang perhatikan antara hujah yang diketengahkan oleh
kedua-dua belah pihak..

Alasan Lelaki berbohong:
1) Mahu Menjaga Hati Pasangan
Ingin Menjaga Hati Pasangan sebab hati perempuan nie lembut yang suka dibelai..So kerana terlalu sayang dan tidak ingin melukai lah katakan,ada lelaki yang Sanggup berbohong terhadap pasangannya.. (wajar ke)


2) Takut Kehilangan
Takut akan kehilangan pasangan contohnya ada lelaki yang bercakap benar dan berani mengakui kesilapan mereka tetapi saat mereka berterus terang dan berlaku jujur,itulah noktah hubungan yang terjalin.. (wawawa sedih gak jadi mat bunga nie.. takott...)

3) Lelaki Tidak Ingin Pasangannya Risau Akan Dirinya
Ada diantara Kaum lelaki yang berbohong semata-mata tidak mahu melihat pasangannya risau atau gusar akan dirinya.Mereka hanya mahu melihat pasangan masing² gembira tanpa ada rasa risau / gusar / susah hati.. (boleh diterima ke?)

4) Ingin Kelihatan Sempurna
Berlagak seperti orang kaya "Biar Papa Asal Bergaya"!! Ataupun berlagak seperti Hero (tak takut kena belasah ke)
**Sumber : WWW.Google.Com

wew.. Banyak lagi alasan yang saya jumpa semasa search di Google sebenarnya.. Tapi Cuma 4 ini yang saya rasa sesuai ataupun hampir sesuai dijadikan alasan.. tapi,berbohong bukan jalan penyelesaian sebenarnya.. Lalu,Apa pula alasan owang pompuan? check it out.. hehe

Alasan Wanita Berbohong
1) Wanita Ingin Kelihatan Sempurna Di Hadapan Kaum Lelaki
Untuk mendapat perhatian Kaum adam ini,ada wanita yang berlagak seperti orang kaya,berpendidikan tinggi, berkerjaya dan macam² lagi..(Kira Macam Nak Buat First Impression Lah Masa First Time Jumpa.. Kuwang lebih mcm tu lah..Hehe)

2) Wanita Ingin Sembunyikan Kejadian Masa Lalu
Wanita berbohong kerana ingin melindungi diri serta ingin menyembunyikan masa lalu..Mereka tidak mahu pasangan mereka mengetahui apa yang terjadi di masa yang lampau.. Sebagai Contoh : Bila Dah Kahwin Menjadi Janda Di Malam Pertama.. (Maksudnya : Lu Pikir Lah Sendiri)

3) Menguji Sejauh Mana Kejujuran Pasangan
Ada wanita yang berbohong hanya untuk menguji sejauh mana kejujuran pasangan atau Boyfriend (glamour ckit).. Mereka sengaja Menceritakan sesuatu perkara yang bohong contohnya berani mengaku bahawa mereka bukan dara lagi hanya untuk menguji Kejujuran pasangan yang kononnya sanggup sehidup semati lah katakan..(Bab nie aku no komen)


4) Takut Kehilangan Orang Yang Disayangi
Sepertimana Lelaki Ada juga wanita yang terpaksa berbohong semata-mata untuk menjaga hubungan yang terjalin.. Takut Mengakui kesilapan justru mengambil jalan berbohong sebagai jalan penyelesaian.. (Huhu.. Dramatik sekali..hehe)

**Sumber : WWW.Google.Com

Errmm.. Walau apa pun alasan yang diketengahkan,berbohong adalah satu perkara yang tidak baik diamalkan.. Adalah lebih baik Bersikap jujur dan sedia menerima balasan terhadap perbuatan yang korang lakukan kerana tiap² yang berlaku itu ada hikmahnya.. chewahh.. Ada satu cerita lucu yang mengisahkah tentang seorang lelaki yang Jujur&Bohong (kira Dua Alam Lah nie).. Sudihkan lah diri untuk membacanya.. hehe.. memang lucu..

Suatu hari, ketika sedang menebang pohon, seorang penebang kayu kehilangan kapaknya karena jatuh ke sungai. Lalu dia menangis dan berdoa, sehingga Dewa muncul. "Mengapa kamu menangis?" Si penebang kayu sambil terisak menceritakan bahwa kapak sebagai sumber penghasilan satu-satunya telah jatuh ke sungai. Lalu Dewa menghilang dan muncul kembali membawa kapak emas. "Apakah ini kapakmu?" "Bukan, Dewa " Lalu Dewa muncul kembali membawa kapak perak. "Apakah ini kapakmu?" "Bukan, Dewa " Lalu Dewa mengeluarkan sebuah kapak yang jelek dengan pegangan kayu dan mata besi "Apakah ini kapakmu?" "Ya, Dewa, benar ini kapak saya" "Kamu orang jujur, karena itu Aku akan memberikan ketiga kapak ini untukmu sebagai upah kejujuranmu" Lelaki itu sangat bersyukur dan pulang dengan gembira. Beberapa hari kemudian ketika sedang menyeberang sungai, istrinya terjatuh dan hanyut. Lagi, si penebang kayu menangis dan berdoa. Kemudian Dewa muncul."Mengapa kamu menangis?" "Istri saya satu-satunya yang sangat saya cintai terjatuh ke sungai, Dewa" Lalu Dewa menghilang ke dalam sungai dan muncul kembali dengan membawa Jennifer Lopez "Apakah ini istrimu?" "Ya, Dewa" Lalu Dewa marah dan berkata "Kamu berbohong, kemana perginya kejujuranmu? " Lelaki itu dengan takut dan gemetar berkata, "Dewa, seandainya saya tadi menjawab tidak, Dewa akan kembali dengan membawa Britney Spears, dan jika saat itu saya juga menjawab tidak, Dewa akan kembali membawa istri saya yang asli, dan jika ketika itu saya menjawab iya, Dewa akan memberikan ketiganya untuk menjadi istri saya. Saya ini orang miskin, Dewa, tidak mungkin saya bisa membahagiakan tiga orang istri.....
  **Sumber Google.Com (penulis asal tidak diketahui kerana terlalu banyak orang yang copy cite nie)
Sudi² Lah Komen yee...TQ.. 




13 comments:

Unknown said...

yeay~~
menipu itu pasti akan terjadi di awal perkenalaan demi mjaga hati

SI Gadis said...

kejujuran sgt penting dlm hubungan..bile dh pasangan mula berbohong msti dh hilang rasa kepercayaan tu..

Nyze 二ザ Crazee said...

kadang-kadang white lie perlu..
tapi jangan amalkan,nanti tak pasal2 makan hempedu..

Nand Nasyari said...

jeniffer lopez la kan..? siot je mamat tu..hahaah ;D

Alai said...

Dalam perhubungan kejujuran amat penting. Tapi kita tidat nafikan penipuan sering sahaja menemani kepada pasangan yang tidak ikhlas antara satu sama lain

Eye_nee said...

Jika nak kan perhubugan itu berpanjangan be honest la..lain la kalau cuma nak try test pasangan tu...

Liyana said...

msg2 ada sebab..

pak long said...

salam....
cover tu penting...hehehe

Anonymous said...

wakaka.. ye kut cover tu penting... berkawan biar beribu berkasih biar satu.. tp kalau lebih tukira bonus arr.. huk3

aried said...

huhuh,
bahye kes tipu2 ni,
paling mudah nk hndar dari tipu psangn@org lain adalh sntiasa fikir yg ape yg kita nak tipu itu akan diketahui juga kebenarannya suatu hari nnt, so jngan tipu!,hehhehe

walaupun dapat cover mslah pada mulanye, but it still akan diketahui juga, ok,huhu

Unknown said...

kalau tak nak kena bohong,jangan bohong orang?

Cik 373 said...

lawak lah cite kapak + isteri tue...
nice entry..

syafiqah khadiron said...

salam.
saya sudah follow awak.
free??
follow balik.
terima kasih.

Related Posts with Thumbnails